Thank you for the music 2020 - 2022

Ein Erasmus+ Projekt der

In diesem Projekt möchten wir Beispiele der Musiktraditionen der Partnerländer kennenlernen. In jedem Partnerland soll in einem Schulkonzert gezeigt werden wie Europa „klingt“. Bewehrte Verfahren bei der Planung und Durchführung von Schulkonzerten werden vorgestellt und ein gemeinsames Konzept erarbeitet

Wir zeigen den sozialen und pädagogischen Wert des europäischen Kulturerbes und  den Beitrag von Kultur zum sozialen Zusammenhalt und zur Kooperation in Europa auf.

„Our Project „Thank you for the music“ is a proposal of 4 schools: Mittelschule (GER) Instituto Comprensivo Roncalli (ITA), Novaschool Añoreta (SPA) and Osnovna Sola Fram (SLO).  We will organize concerts and add to the growth in the spirit of co-operation across schools in order to foster the music as our values of European inheritance.

The „Thank you for the music“ platform is web based on Moodle to provide the project an integrated system to have a personalised learning environment with all the tangible results of the project. It is an Open Source (OER).“